MaR pUnYe BloG !
SOME WORD!

Hi. I'm Akmar.

Aku seorang BUNKERS! . Please be nice here . okay?..tHANKS





Diary About Link Stuff


Taggie Board!


Followers

CREDIT!


Template: Miss Squirrel
Big Helped: Nurul Atiqah
Edit By: MaR


PERWIRA-PERWIRA NEGARA


Dari Dia kita datang,dan kepada Dia juga kita kembali..
Al-Fatihah kepada para perwira negara kita yg telah terkorban di dalam perjuangan melindungi agama,bangsa dan negara..jasamu akan dikenang dan namamu akan sentiasa disebut.. bak kata pepatah ''harimau mati meninggalkan belang,manusia mati meninggalkan nama''..takziah diucapkan kepada keluarga-keluarga arwah..semoga tabah dan banggalah akan perwira-perwira ini yg sanggup mempertaruhkan nyawanya demi negara..

Antara perwira yg terkorban adalah Allahyarham Inspektor Zulkifli Mamat yg meninggalkan seorang balu,Nor Aziah yg sedang hamil 2 bulan serta 2 orang anaknya..


Takziah juga diucapkan kepada kepada keluarga Allahyarham Koperal Sabaruddin Daud..






Enam lagi para perwira negara yg baru terkorban ketika serang hendap di Semporna ialah Allahyarham Supt Ibrahim bin Lebar, 52 tahun.Beliau meninggalkan seorang balu Puan Rosiah bt Dahlan, 52 dan 3 orang anak masing-masing berusia 22, 20 dan 17 tahun.

Manakala  Allahyarham Sarjan Baharin bin Hamit, 49 tahun, meninggalkan seorang balu, Puan Sumati binti Suarah, 50 tahun dan dua orang anak berusia 16 dan 11 tahun.

 Mendiang ASP Michael Padel, 36 tahun berketurunan Bidayuh dan berasal dari Serian, Sarawak.Beliau meninggalkan seorang balu Puan Jabah a/p Mingku serta seorang anak lelaki berusia 11 tahun.

 Allahyarham Sarjan Aziz bin Sarikon, 52 tahun. Beliau meninggalkan seorang balu, Sitti Banddorah Bt Mahalil, 39 dan 4 orang anak, 2 lelaki dan 2 perempuan yang masing-masing berusia 18, 15, 12 dan 7 tahun.

 Allahyarham L/Kpl Mohd Azrul bin Tukiran, 27 tahun,yang masih bujang merupakan  anak keenam daripada tujuh adik beradik.

 Allahyarham Kpl/S Salam bin Togiran, 42 tahun pula berasal dari Sandakan, Sabah dan bertugas di IPD Tawau. Beliau meninggalkan seorang balu, Puan Marlinah binti Utan dan 4 orang anak berusia 16, 13, 11 dan 1 tahun.


Marilah kita menyedekahkan Al-Fatihah kepada para perwira negara yg telah terkorban ini dan marilah juga kita mendoakan kesejahteraan para perwira negara kita yg masih berjuang bagi mempertahankan negara kita.Amin..